2010-01-21

Otwieramy.

Chciałem wszystkich serdecznie powitać w 'naszym' nowym serwisie dotyczącym systemu operacyjnego do obsługi smartphone'ów - Android. System został z stworzony przez Google, przy współpracy z OHA (Open Handset Alliance). OS jest oparty na wolno-źródłowym jądrze linuksa. Na początku istnienia możliwe było jedynie tworzenie aplikacji w Javie (pliki z rozszerzeniem .apk), jednak obecnie można je też tworzyć przy użyciu C/C++, co jest niewątpliwie dużym plusem. Aktualnie wiele telefonów z Androidem, pochodzi od firmy HTC Corporation (High Tech Computer Corporation), a są to:
  • HTC Dream
  • HTC Magic
  • HTC Hero
  • HTC Desire (HTC Droid Eris)
  • HTC Tattoo
  • Google Nexus One
Oczywiście inne firmy należące od OHA, również wydają swoje urządzenia z Androidem na pokładzie, ale są one w mniejszości (np. Motorola Droid, Samsung Galaxy, to te najbardziej popularne).

O czym będzie ten serwis?
Mam na uwadze fakt, że istnieje już wiele serwisów polskich serwisów dotyczących zagadnienia jakim jest Android. Często jednak nie mogłem doszukać się informacji, których szukałem. Ja chcę zebrać wszystko to co najbardziej istotne w jak najbardziej skondensowanej formie (dlatego strona przybrała formę bloga). Wychodzę z założenia, że lepiej czyta się krótkie acz treściwe notki (ta chyba do nich nie należy :-P), a nie przekopuje się przez skomplikowane strony lub fora, by doszukać się jakiegoś konkretu.
Na samej stronie, pojawią się:

  • wpisy dotyczące rozwoju Android
  • tutoriale i how-to
  • informacje dotyczące nowych telefonów z 'robocikiem'
  • zagadnienia dotyczące pisania aplikacji
  • opisy nowych i ciekawych aplikacji
Jestem pewien, że to tylko wyjściowa propozycja tego co będzie tutaj umieszczone, jednak trzeba mieć jakiś pierwotny koncept.
Więc, zbliżając się do końca tego wpisu, chciałem również zaproponować współpracę. Jeżeli masz coś ciekawego do napisania na tematy związane z Androidem, proszę śmiało się do mnie zgłosić (android.centrum@gmail.com). Jeżeli temat poruszony, będzie interesujący i poprawnie napisany, to z pewnością go tutaj umieszczę. Jeżeli osoba, będzie czynnie brać udział w rozwoju bloga, to zapewne będzie wciągnięta do redakcji.

Więc to by było na tyle. Zapraszam do czytania i komentowania.

Pozdrawiam
Androidowy Administrator

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz